GLOBALNE FENOMENY

okladka_angielski_06_Madonna_ok (1)

Niekonwencjonalne życiorysy i zaskakujące historie biznesowe pokazują, że sukces czeka na tych, którzy przełamują stereotypy i podążają własną drogą często wbrew otaczającej rzeczywistości.

Madonna od dawna ma zapewnione miejsce w muzycznym panteonie – tuż obok Elvisa Presleya, Beatlesów czy Michaela Jacksona. W ciągu trwającej ponad trzy dekady kariery stała się najlepiej zarabiającą kobietą branży muzycznej oraz ikoną feminizmu. W tym roku obchodzi 60. urodziny.

Zawsze mierzyła wysoko. Tak wysoko, by nie mógł dosięgnąć jej smutek i już nikt nigdy jej nie skrzywdził. Bodźcami w walce o możliwie najwyższą pozycję w świecie show-biznesu były traumatyczne przeżycia z dzieciństwa oraz brutalny gwałt. Bo Madonna nigdy nie zapomniała, kim jest.

W okładkowym tekście „The Third Youth of Madonna” opisujemy, jak gwiazda, dążąc do perfekcji, przybierała kolejne wcielenia, m.in. wampa („Like a Virgin”, „Erotica”), cynicznej materialistki („Material Girl”), hollywoodzkiej gwiazdy („Evita”), a ostatnio także obrończyni praw człowieka. Po mistrzowsku komunikując się z fanami, stworzyła osobistą markę. Choć zawistnicy nazywają ją ladacznicą, manipulatorką, megalomanką, to nie mogą zaprzeczyć gigantycznemu sukcesowi. Jej kariera trwa już kilka dekad, a Madonna w typowy dla siebie sposób wciąż przeobraża się niczym kameleon i staje się coraz silniejsza. Jest fenomenem, który – w żyjącej chwilą branży – fascynuje pokolenia fanów na całym świecie.

W świecie biznesowo-kulturowym niewątpliwym fenomenem są e-sportowcy, którzy zmieniają oblicze sportu. Zamiast prężyć muskuły, przebierają palcami po klawiaturach z prędkością setek uderzeń na minutę, zdobywając przy tym także sławę i wielkie pieniądze. Według analityków z firmy Newzoo, na których powołuje się Steven Asarcha w tekście „Blizzard’s Perfect Storm”, sporty elektroniczne generują obecnie 696 mln dol. zysków rocznie, a przed końcem dekady dochody z e-sportu wzrosną do 1,5 mld dol.

Współcześnie nie jest łatwo być w czołówce nawet technologicznym gigantom jak Amazon, Apple, Facebook czy Alphabet. Kevin Maney w tekście „The Vampires of Silicon Valley” zwraca uwagę też na to, że coraz więcej polityków, działaczy społecznych, a nawet weteranów branży narzeka, że globalne firmy z branży technologicznej przekształciły się w aroganckie monopole. A szansą na przełamanie tej cyfrowej dominacji jest technologia blockchain oparta na modelu open source w sieci internetowej.

Drodzy Czytelnicy, wydanie szóste „Newsweek Learning English” zostało wzbogacone o materiały na poziomie B1. Cieszymy się, że dołączą do nas teraz także ci z Was, którzy w swojej przygodzie z językiem angielskim nie osiągnęli jeszcze poziomu B2 lub C1.

Gdy już przeczytacie teksty z „Newsweeka”, wybrane specjalnie dla Was, zróbcie przygotowane zadania na poziomach: niższym średnio zaawansowanym (B1), wyższym średnio zaawansowanym (B2) oraz zaawansowanym (C1). Teksty wzbogaciliśmy o nagrania audio i wideo. Pomogą Wam one lepiej poznać język angielski.

okladka_angielski_06_Madonna_ok (1)

Magazyn Newsweek Learning English dostępny jest w kioskach i salonach prasowych w całej Polsce oraz na:

https://literia.pl/czasopisma/tygodniki-i-miesieczniki/newsweek-learning-english

Życzę przyjemnie spędzonego czasu z językiem angielskim!

Mariusz Gomuła