SHOW MUST GO ON!

I_OKL_NLE_04

Utalentowane, piękne, sławne i bogate – gwiazdy. Jak ich nie kochać? Królowe nocy w blasku jupiterów odgrywające z uśmiechem na twarzy radosną pantomimę życia.

Jednak to wciąż tylko ludzie

Bohaterka naszego tytułowego tekstu, Whitney Houston, była obdarzona wyjątkowym głosem. Jednym z najwspanialszych w historii muzyki popularnej. Niemniej z artykułu Anny Menty możemy się dowiedzieć, że własny głos Whitney tylko czasem przedzierał się przez nakładaną jej maskę. Autodestrukcyjne skłonności artystki doprowadziły do upadku tej „najpopularniejszej piosenkarki XX wieku”. U kresu swej kariery diwa diw, uzależniona od alkoholu i kokainy, uwikłana w toksyczny związek z Bobbym Brownem, jedynie sporadycznie przemawiała do naszych serc. Częściej można ją było zobaczyć na czołówkach tabloidów, rozpisujących się o pikantnych szczegółach z jej życia prywatnego, niż usłyszeć na koncertach.

Mroczne sekrety to również specjalność bohaterów artykułu „Soul of a City” autorstwa Mary Kaye Schilling. Ekskluzywny nowojorski hotel Carlyle, za jedyne 20 tysięcy dolarów za noc, gościł i nadal gości możnych tego świata. Księżna Diana, Michael Jackson, David Bowie czy Mick Jagger – to tylko kilka nazwisk jego stałych bywalców. Przez lata za zamkniętymi drzwiami pałacu sekretów korzystali oni z uciech tego legendarnego przybytku luksusu. W opinii autorki tekstu, trudno jest znaleźć inny hotel, w którym równie dobrze czułyby się gwiazdy rocka, jak i członkowie brytyjskiej rodziny królewskiej.

Jednak na początku trzeciego tysiąclecia sekrety z życia gwiazd to za mało, by przyciągnąć uwagę. Dziś każdy chce być gwiazdą! Współczesne wersje pionierskiego reality show „Queen for a Day” sieci NBC, z połowy XX wieku, dają taką szansę. Jak czytamy w tekście „You Lookin’ at Me?” autorstwa Zacha Schonfelda, „królowe jednego dnia” rozkwaszają sobie nosy, knują intrygi i mszczą się na innych uczestnikach, by wygryźć rywali z udziału w tej niekończącej się grze o życie. Bohaterowie zaspokajają przy tym swoje ekshibicjonistyczne potrzeby, dają widzom radość z podglądania bliźnich oraz nabijają kabzę producentom telewizyjnym. Czy zatem wszyscy jesteśmy zadowoleni? Peter Weir, reżyser „The Truman Show”, trafnie i błyskotliwie przewidział tę schizofrenię postnowoczesności. Jak czytamy w artykule Schonfelda, ta prorocza zapowiedź epoki reality show i cyberszpiegostwa właśnie się ziszcza, przy nieustającym aplauzie milionów ludzi.

Drodzy czytelnicy, nie ma jednego klucza do zrozumienia osobowości bohaterów tekstów czwartego wydania „Newsweek Learning English”, podobnie jak nie znajdziemy takiego klucza w przypadku innych ludzi. Niemniej, naszym zdaniem, warto spróbować poznać ich z tej mniej znanej strony. Sprawdźcie sami, który tekst jest waszym zdaniem najciekawszy i najbardziej intrygujący. Gdy już przeczytacie oryginalne teksty z amerykańskiego „Newsweeka”, wybrane specjalnie dla was, zróbcie przygotowane zadania na poziomach średnio zaawansowanym (B2) oraz zaawansowanym (C1). Teksty wzbogaciliśmy o nagrania audio i wideo. Pomogą wam one lepiej poznać język angielski.

I_OKL_NLE_04

Magazyn Newsweek Learning English dostępny jest w kioskach i salonach prasowych w całej Polsce

oraz na:

https://literia.pl/czasopisma/tygodniki-i-miesieczniki/newsweek-learning-english

http://www.empik.com/newsweek-polska-learning-english,p1201162911,prasa-p

https://www.bookcity.pl/newsweek-learning-english/pid/44293

 

Życzę przyjemnie spędzonego czasu z językiem angielskim!

Mariusz Gomuła